Panaszkezelés

Tisztelt Ügyfelünk!

A B2Kapital Zrt. (a továbbiakban: Társaság) számára kiemelten fontos az ügyfelek érdekeinek magas szintű védelme, továbbá, az is, hogy Ügyfeleink elégedettek legyenek a Társaság mindennemű tevékenységével. A Társaság minden erőfeszítésének ellenére előfordulhat azonban olyan eset, amikor az ügyfél kifogást, panaszt fogalmaz meg. Társaságunk kiemelten szem előtt tartja, és mindent megtesz annak érdekében, hogy a panaszok kivizsgálása és kezelése alapos, hatékony és késlekedés nélküli legyen, mindeközben a panaszkezelés teljes időtarama alatt törekszik az ügyféllel való együttműködésre, a rugalmas és segítőkész bánásmód biztosítására, továbbá arra, hogy megfeleljen a mindenkor hatályos törvényi és egyéb előírásoknak, vonatkozó iránymutatásoknak és ajánlásoknak.

Társaságunk az alábbiakban a panaszkezeléssel összefüggésben az alábbi rövid áttekintést nyújtja.

A PANASZ BEJELENTÉSÉNEK MÓDJA

Panaszát az alábbi módokon tudja juttathatja el Társaságunkhoz:

Szóbeli panasz
A B2Kapital Zrt. ezúton felhívja ügyfelei szíves figyelmét arra, hogy a bejövő telefonhívásokról, így a telefonon közölt panaszokról is hangfelvétel készül. A panaszokról készült hangfelvételeket az ide vonatkozó jogszabályok rendelkezései szerint a Társaságunk 5 évig köteles megőrizni.

Írásbeli panasz

A panaszával kapcsolatban meghatalmazott útján is eljárhat. Amennyiben a panaszával kapcsolatban meghatalmazott útján jár el, úgy a meghatalmazást közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba kell foglalni. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a meghatalmazásnak tartalmaznia kell a meghatalmazott részére kiadható adatok körét. Javasoljuk a Társaságunk által rendszeresített meghatalmazás minta használatát.     

A PANASZ KIVIZSGÁLÁSA ÉS MEGVÁLASZOLÁSA

A panasz kivizsgálása térítésmentes, azért külön díj nem számolható fel.

Társaságunk a panaszát az összes körülmény figyelembevételével vizsgálja ki. Társaságunk célja, hogy a körülmények által adott lehetőségekhez mérten elkerülhető legyen a pénzügyi fogyasztói jogvita kialakulása.

Szóbeli panasz

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és lehetőség szerint orvosolni kell. Ha a panaszügyet sikerül azonnal orvosolni, ezzel a panaszügy lezárul. Amennyiben a szóbeli panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges vagy nem vezet eredményre, úgy Társaságunk a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel.

Társaságunk az azonnal nem orvosolható szóbeli panaszt utóbb kivizsgálja és az azzal kapcsolatos, indokolással ellátott álláspontját 30 napos határidőben megküldi a panaszos részére.  A vizsgálat állásáról érdeklődhet Társaságunknál.

A vizsgálati szakaszban előfordulhat, hogy Társaságunknak további információkra, dokumentumokra lesz szüksége, ez esetben Társaságunk felveszi Önnel a kapcsolatot.

Írásbeli panasz

Írásbeli panaszát a fentiekben részletezett bejelentési módokon terjesztheti elő Társaságunk részére.

Társaságunk az Ön írásbeli panaszát kivizsgálja és az írásbeli panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott álláspontját 30 napos határidőben megküldi az Ön részére.  A vizsgálat állásáról érdeklődhet Társaságunknál.

A vizsgálati szakaszban előfordulhat, hogy Társaságunknak további információkra, dokumentumokra lesz szüksége, ez esetben Társaságunk felveszi Önnel a kapcsolatot.

Társaságunk a panaszra adott válaszát postai úton vagy – ha ennek jogszabályi feltételei fennállnak – elektronikus úton küldi meg az Ön részére.

A PANASZKEZELÉSSEL KAPCSOLATOS TÁJÉKOZTATÁS

Amennyiben Ön fogyasztónak minősül, a panasz elutasítása vagy a panasz kivizsgálására nyitvaálló 30 napos jogszabályi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén az alábbi szervekhez fordulhat:

a)            Pénzügyi Békéltető Testület (a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita esetén). székhely: 1013 Budapest, Krisztina krt. 55.            
ügyfélszolgálat címe: 1122 Budapest, Krisztina krt. 6.
telefonszám: +36-1-489-9700, +36-80-203-776
internetes elérhetőség: www.penzugyibekeltetotestulet.hu
levelezési cím: Pénzügyi Békéltető Testület H-1525 Budapest Pf.: 172.
meghallgatások helye: 1133 Budapest, Váci út 76.
honlap: https://mnb.hu/bekeltetes

b)            Magyar Nemzeti Bank
székely: 1013 Budapest, Krisztina krt. 55.
ügyfélszolgálati cím: 1122 Budapest, Krisztina krt. 6.
levélcím: Magyar Nemzeti Bank, 1850 Budapest
központi expedíció (iratátvétel): 1013 Budapest, Krisztina krt. 55.
telefon: + 36-80- 203-776
fax: + 36 1 429 8000
e-mail: ugyfelszolgalat@mnb.hu
honlap: http://www.mnb.hu/fogyasztovedelem.

c)            Bíróság
Az illetékes bíróságról az Országos Bírósági Hivatal honlapján tájékozódhat.
A panaszkezeléssel kapcsolatban további részletes információkat talál Panaszkezelési Szabályzatunkban, mely elérhető székhelyünkön, valamint honlapunkon az Adatkezelési Tájékoztató oldalon külön Panaszkezelés menüpont alatt).

1.1. Magyar Nemzeti Bank – Pénzügyi Navigátor Füzetek – Pénzügyi panasz

1.2. Panaszkezelési szabályzat

1.3. Jegyzőkönyvminta

1.4. Fogyasztói panasz szolgáltatónak – MNB által rendszeresített formanyomtatvány

1.5. Pénzügyi Békéltető Testület – nyomtatvány általános fogyasztói kérelem benyújtásához

1.6. Fogyasztói kérelem az MNB-hez

1.7. Meghatalmazás mintája természetes személy ügyfél részére panasz meghatalmazott útján történő előterjesztéséhez

1.8. Meghatalmazás mintája nem természetes személy ügyfél részére panasz meghatalmazott útján történő előterjesztéséhez